14 January 2014

Malam Cinta Rasul

Assalamualaikum =)

12 Rabiulawal,Tarikh penting dalam kalendar Islam..tarikh dimana kita menyambut hari jadi kekasih Allah SWT,iaitu Muhammad Bin Abdullah,Rasulullah SAW..Semalam Masjid Jamek Kg Baru adakan Malam Cinta Rasul..majlis di mana penduduk Kg BAru datang dan berselawat sama2 dari lepas zohor sampai ke malam..mula2 aku datang sekejap lepas asar..orang belum ramai..teruja sgt teruja..


after asar
 Lepas tu aku sambung jaga kedai,waktu nak solat maghrib..orang kat masjid penuh sgt2..tempat perempuan dan laki semua penuh..sampaikan khemah kat luar pon penuh..aku pon macam wahhhhhhhh..teruja lagi..lepas berjemaah aku terus ke kedai balik sebab kat kedai ramai pelanggan..dari kedai,suara suara orang berselawat kuat sangat..syahdu =')

lepas isyak orang dah lenggang sikit kat kedai..jadi aku pegi tengok kejap..and again,im paralyze..
after isyak


crowded sgt!!!wahhh teruja,terharu,bangga,tersentuh semua adalah..walaupun dapat join dari jauh..tapi aku happy sgt..and yes im really proud to be a MUSLIM..im proud born as ISLAM..syukur atas nikmat mu Ya Allah..Alhamdulillah =)

ok smpai sini dulu..badan pon dah letih..Assalamualaikum

Salam Maulidur Rasul semua =)

Lots of Love,



No comments:

Post a Comment